Skip to main content

Životopis za 20 minut a na co nezapomenout

Životopis za 20 minut a na co nezapomenout

životopis za 20 minut

Vytvoření působivého životopisu může někdy zabrat dny i týdny. Navíc pokud už uplynula nějaká doba od chvíle, kdy jste posílali životopis vašemu současnému zaměstnavateli, mohlo se i leccos změnit.

Aktuální šablonu životopisu, kam vložíte své údaje, najdete zde.

Některé firmy však očekávají, že pošlete životopis v anglickém jazyce.

Jiný typ životopisu předkládá zkušený pracovník a jiný absolvent.

I když už nejste absolvent, ale máte zájem o juniorskou pozici, vhodný životopis najdete zde.

Pokud chcete vaši korespondenci se zaměstnavatelem opravdu dotáhnout do dokonalosti, nezapomeňte na průvodní dopis/cover letter.

A teď pár věcí, které by neměli ve vašem CV chybět.

Ani tak moc nezáleží, jak dobře děláte svou práci. Pokud ale vytvoříte poutavý životopis, máte dveře na pohovor minimálně pootevřené. Váš životopis je tím nejdůležitějším dokumentem, když hledáte nové místo.

Samozřejmě zvýraznění informací, které zaměstnavatel požaduje a které jste vyčetli z popisu pozice, je dobrý nápad, ale někdy nestačí. Pamatujte, že váš životopis musí obsahovat něco, co vám dovolí vystoupit z davu.
Co je ten trhák, záleží hlavně na práci, o kterou usilujete.

Ušijte si životopis na míru:

1.    Přizpůsobte životopis odvětví, ve kterém pracujete. Spousta odvětví má svůj vlastní žargon, který používá. Životopis by neměl být plný slangový výrazů, ale pokud použijete pár termínu, které jsou určeny pro odvětví, sbíráte plusové body. To samé se týká si stylu psaní životopisu – jiný bude životopis kalkulujícího analytika, jinak bude vypadat u kreativního grafika.
2.    Zamyslete se nad správným formátem životopisu viz. výše. Někdy je potřeba upřednostnit dosažené cíle před dlouhým seznamem zaměstnavatelů. Tomuto typu životopisu se říká výkonnostní životopis. Ukazujete své největší pracovní úspěchy, kariérní růst a další dosažené cíle.
3.    Díky dovednostnímu životopisu můžete ukázat vaše nejdůležitější znalosti a zkušenosti, které lícují s požadavky na pozici, o kterou máte zájem. Tato CV se hodí pro uchazeče, kteří nemají přechozí zkušenosti v oboru, ale chtějí proniknout do nového odvětví.
4.    Alternativní nebo kreativní životopis uvítají hlavně lidé z marketing a médií. Vypadá jako infografika nebo propagační leták. Kromě svých zkušeností představujete i formu, styl, design, který je vám vlastní.

Pokud máte vybraný formát, ve kterém budete životopis vytvářet, je dobré držet se určitých pravidel.

5.    Nezapomeňte vložit své osobní údaje včetně kontaktů, kde vás zaměstnavatel zastihne. Mimo to, přidejte i svůj LinkedIn profil nebo blog, pokud obsahuje informace relevantní pro místo, které hledáte.
6.    Vložte co nejvíce informací o své kvalifikaci, kterou jste získali ve škole či v rámci školení a kurzů.
7.    Nerozepisujte se v dlouhých větách, pište v odrážkách
8.    Nevynechte nic důležitého, ale nedělejte ze životopisu biografii. Vše by mělo být tak stručné, jak jen může být. Sami si řekněte, jestli byste něco podobného četli, pokud by vám denně přišly desítky dalších životopisů.


Přejeme, ať múza stojí hned vedle vás a psaní jde od ruky.

Napsala: Irena Pažitná, copywriter Monster.cz

Neztraťte kontakt s nejnovějšími nabídkami práce a tipy pro rozvoj vaší kariéry. Staňte se fanouškem Monster na Facebooku!
 


Back to top