Skip to main content

Zákaznický servis: Jak zapůsobit v životopisu

Zákaznický servis: Jak zapůsobit v životopisu

Listopad 2016

Co dělají zaměstnanci zákaznického servisu? Získávají údaje o zákaznících, zanášejí je do databází, zprostředkovávají platby nebo změny, které klienti žádají, řeší problémy, radí, doporučují různé služby nebo zboží, analyzují potřeby zákazníků… Zákaznický servis si proto nejčastěji spojíme s oblastí obchodu a prodeje, pravdou je, že většina velkých prodejců má svá zákaznická centra, a to jak „fyzická“, tak ve formě call-center a dnes již běžně zaměstnanci zákaznických servisů obsluhují klienty také na chatu. Všechny tyto různé „režimy“ by ale měla spojovat jedna zásadní věc – profesionálové s excelentním psaným a mluveným projevem.

Pokud jste jednou zapluli do vod zákaznického servisu, jistě víte, o čem je řeč. Není to práce pro každého a firmy dbají na to, aby měly pro styk se zákazníky ty nejlepší možné reprezentanty. Proto pokud hledáte práci v tomto specifickém oboru a již máte zkušenosti, nebudete hledat práci dlouho. Pro jistotu si ale zopakujeme pár zásad a tipů, které vám pomohou k lepší sebeprezentaci. Životopis je vaší profesní vizitkou, proto se nebojte zdůraznit své silné stránky. Všichni se shodují, že práce s lidmi patří mezi ty nejtěžší. Dokážete s každým vyjít? Umíte věcně argumentovat? Jste vstřícný a umíte zachovat klid a chladnou hlavu? Pochlubte se tím!

Kde můžete udělat chybu

Máte relevantní praxi v zákaznickém servisu, práce s lidmi vás baví, poptávka v této oblasti je obrovská, jste tedy ve výhodě; takže co se může pokazit? Myslete na to, že než dostanete příležitost ukázat, co ve vás je, musíte oslnit náboráře svým životopisem. Překlep nebo pravopisná chyba v životopise vás může připravit o šance. Proto si dejte opravdu záležet a důkladně si po sobě svůj životopis přečtěte. Dobře volte slova, často se stává, že toho chcete potenciálnímu zaměstnavateli sdělit co nejvíce, ale v profesním životopise buďte struční a věcní, zároveň se snažte, aby byly informace strukturovány a výsledek byl přehledný a dobře čitelný.

Zároveň se nebojte „klíčových slov“. Odpovídáte na nabídku, kde hledají komunikativního, empatického člověka se zkušeností v oblasti prodeje? Splňujete-li požadavky, pohrajte si se svým životopisem a tyto konkrétní atributy do něj zařaďte. Profesionálové z oblasti péče o zákazníky jistě nebudou mít v dohledné době nouzi o práci, nebojte se proto vybírat.

Pracovní nabídky v zákaznickém servisu


Back to top