Skip to main content

Vizuální úprava životopisu, díky které budete vypadat dobře i vy

Vizuální úprava životopisu, díky které budete vypadat dobře i vy

Formát dodaného životopisu je to první, čeho si váš potenciální zaměstnavatel všimne. Zkuste se držet následujících bodů a uděláte dobrý první dojem.

Hledáte rovnováhu mezi optimalizací klíčových slov a výčtem všech vašich pracovních úspěchů? Psaní životopisu není jednoduchý úkol.

Nicméně pro náboráře je vzhled vašeho životopisu stejně důležitý jako jeho obsah.

Aneb na vzhledu záleží. Zkuste si představit, že máte vyhodnocovat stovky životopisů týdně. Logicky spočinete pohledem déle na těch, které zaujmou vaši pozornost a jsou vizuálně příjemnější.
Pokud je váš životopis přeplněn textem od okraje k okraji, střídáte v něm několik různých fontů, obsahuje bezpočet tučných či podtržených slov a frází, pravděpodobně se mu nedostane takové pozornosti, jakou by si zasloužil.

Co vlastně dělá životopis vizuálně přitažlivým?

Když jej můžete rychle a bez zádrhelů projít, protože příjemně využívá celou stránku, je rozdělen do konzistentních a přehledných oddílů, text je oddělen pomocí odrážek, aby vynikly důležité části.

Využijte bílý prostor

Zachovávejte minimálně 2,5centimetrové okraje. Nechte vyniknout prázdný prostor mezi různými částmi textu, takže na první pohled budou zřetelně oddělené různé tematické odstavce.

Držte se jednoho nebo dvou fontů

Je lákavé využít všechny typy písma, které máte k dispozici; ale když sáhnete po více než dvou odlišných písmech, čitelnost dokumentu tím vážně utrpí. Jedno osvědčené písmo je vše, co skutečně potřebujete. Použijete-li dvě, měla by se navzájem doplňovat. Kupř. jedním fontem zdůrazněte nadpisy a druhým obsáhněte zbytek textu.
Mějte však na paměti, že všechny fonty nejsou pro psaní životopisu vhodné.

Kurzívu a tučné písmo využívejte střídmě. Rozhodně se vyhněte podtržení.

Kurzíva a vytučnění textu se využívá běžně. Tučným písmem můžete zvýraznit názvy svých předchozích pracovních pozic nebo podnadpisy. Podtrhávání se však vyhýbejte. Mnohé studie ukázaly, že většině čtenářů působí čtení podtrženého textu problémy. Namísto toho se pro vyzdvižení svých schopností a úspěchů spolehněte na odrážky. Usnadňují zaměstnavatelům rychlou orientaci v dokumentu. Nalákají čtenářovo oko a provedou jej skrz klíčové body, které mu chcete ukázat.

Například:
•    Zvýšení počtu členů studentské organizace o 25 %
•    Zaučování pěti nových zaměstnanců

Buďte jednotní

Když užijete velká písmena v názvu společnosti svého posledního zaměstnavatele, měli byste zachovat jednotnost a názvy všech bývalých zaměstnavatelů napsat velkými písmeny. To samé platí pro tučné písmo, zarovnání, mezery apod.

Pokud bude váš životopis konzistentní, uděláte na potenciálního zaměstnavatele nejen dobrý dojem, ale usnadníte mu i orientaci ve vašem resumé.

Nakonec samozřejmě budete potřebovat kvalitní obsah, kterým se budete prezentovat. Ani ten nejpřehlednější a nejvypiplanější životopis nezůstane na monitoru náboráře déle než pár vteřin, pokud nebude obsahovat aktuální a podstatné informace.

Jednoduše předložte vizuálně přitažlivý a snadno čitelný dokument. Tím zajistíte, že jej náborář nezaloží, ale pečlivě pročte. A že mu bude věnovat pozornost, jakou si zaslouží.

Zdroj: Monster.com

 


Back to top