Hlavní stránka / Jak používat Monster.cz / Naše tipy / Jak v pracovním inzerátu správně využít klíčová slova

Jak v pracovním inzerátu správně využít klíčová slova

Jak v pracovním inzerátu správně využít klíčová slova

Každý měsíc vyhledávají uchazeči o práci skrze Google či jiný vyhledávač miliony dotazů týkající se dostupných pracovních pozic. Tato vyhledávání mají nepřímý vliv na to, kde se bude vaše pracovní nabídka zobrazovat. Zadavatel inzerátu totiž ovlivňuje, zdali jeho nabídka bude na první stránce výsledků nebo jestli se ztratí v černé díře internetu. Užitečnou metodou pro zadavatele mohou být klíčová slova, pokud je umí správně využít.

Rešerše klíčových slov

Abyste vyhledávačům naservírovali ideální inzerát, položte si následující otázky:

-    Jaké fráze souvisí s vaší pracovní nabídkou?
-    Jaká slovní spojení může googlit uchazeč o práci, aby našel nabídku podobnou té vaší?

Abyste si dovedli na tyto otázky odpovědět, připravte si co nejvíce frází, podívejte se na nabídky konkurence a použijte nástroje jako Google AdWords Keyword Tool, které jsou zdarma a pomohou vám najít vhodná klíčová slova.

Čím je fráze obecnější, tím spíše se vaše nabídka ztratí v záplavě konkurence. Proto by vaše klíčové fráze měly být konkrétní, nikoliv obecné. „Prodej“ může vaši nabídku popisovat, ale „Prodej finančních produktů a služeb“ zaujme již vybrané a specializované publikum.

Další aspekty, které byste měli zvážit:

-    Značka – Pokud je vaše firma známá, používejte ve své náborové kampani slova a názvy, které budou uchazeči povědomé.
-    Specifikujte lokalitu – To, kde lidé pracují, je pro ně stejně důležité jako práce sama. Uchazeči často vyhledávají práci podle lokality.
-    Alternativní názvy pracovní pozice – Pozice mohou mít různá jména, přesto jde o jednu a tutéž. Takže si promyslete, jestli zvolit spíše „Obchodní asistent“ nebo „Asistent obchodního oddělení“.
-    Zkratky – Často využíváme zkratky, pod kterými je daná pozice dokonce známější. Vaši budoucí zaměstnanci však mohou hledat „Human Resources“ stejně jako „HR“.

Měli byste vyfiltrovat ty nejpoužívanější a nejrelevantnější fráze a použít je ve svém inzerátu. Abyste je otestovali, zkuste, zdali můžete následující otázky zodpovědět kladně:

-    Je z klíčové fráze na první pohled zřejmý název a obsah dané pozice?
-    Odpovídá můj inzerát tomu, co by pod danou frází vyhledával uchazeč o práci?

Název pracovní pozice
Název obsahuje nejdůležitější informace jak pro uchazeče, tak pro internetové vyhledávače.
Jak vybrat vhodný název, který zaujme uchazeče

-    Název by měl být jednoduchý, lidé hledají stručná spojení. Takže kreativní název typu „Hledáme VIP prodavače, který miluje vůni kvalitních parfémů“ se nemusí nutně setkat s úspěchem.
-    Název musí být co nejkonkrétnější. Je rozdíl mezi „Obchodníkem“ a „Obchodníkem ve farmaceutickém průmyslu“.
-    Uveďte kariérní level. Neefektivní název by byl např. „Online média“, výstižnější naopak „Manager online médií“.
-    Pokud je k vykonávání nabízené práce nutná nějaká zvláštní schopnost či dovednost, zmiňte ji v názvu. „Pracovník zákaznické podpory se španělštinou“ namísto obecného „Pracovník zákaznické podpory“.

-    Popište typ pracovního úvazku. „Pracovník ostrahy“ není dobrý název. Co takhle „Pracovník ostrahy – zkrácený úvazek“?
Internetové vyhledávače i lidé je využívající si rychle všimnou, když některé nabídky neobsahují to, co slibují. Proto byste se měli vyhnout následujícím prohřeškům:
-    Klamavé či nepřesné názvy.
-    Záhadné otázky v názvu pozice.
-    Přemrštěné používání klíčových slov v názvu.
-    Nevhodné a nadměrné používání velkých písmen.

Klíčové fráze v popisu pracovní pozice
Vyhledávače zajímá jen váš text, věnujte mu tedy dostatek času, abyste správně využili klíčová slova ve svůj prospěch.
Spolu s vybraným názvem zvolte 3–5 klíčových slov či frází, které zmíníte ve svém inzerátu. Nepožívejte jich nadbytek a pokud byste si nebyli jistí, přečtěte si svůj inzerát nahlas. Pokud zní krkolomně, zkuste snížit počet klíčových frází v textu.

Další tipy, jak bezbolestně začlenit klíčová slova:
-    Použijte odrážky, aby byl váš inzerát přehledný.
-    Vaše nabídka by měla obsahovat 150–600 slov.
-    Využijte slova, která popisují vaši značku, odvětví a konkrétní fráze podstatné pro specifikování pozice.
-    Vyhněte se firemnímu žargonu a zkratkám, které by mohly uchazeče zmást.

Zaměřte se jednoduše na klíčové fráze, které objasní a představí vaši společnost i odvětví.

Zdroj: Monster.ca