Hlavní stránka / Trendy v HR / Získávání kandidátů / Nejlepší náborové strategie

Nejlepší náborové strategie

Nejlepší náborové strategie

listopad 2018

Chovejte se ke kandidátovi, jako by to byl váš nejlepší zákazník.

Když dostanete tip na skvělého odběratele, budete čekat tři dny, než mu zavoláte? Tak neotálejte ani s telefonováním vhodnému kandidátovi.

 

Mějte na paměti cenu a přínos každého nově najatého zaměstnance.

Rozmyslete si, jakou roli by měl nový zaměstnanec zastávat a co od něj očekáváte. Vyváží jeho práce náklady, které s sebou jeho zaměstnání přinese? Pokud ne, tak nového zaměstnance nepřijímejte.

 

Kdykoliv to bude možné, spolupracujte s freelancery.

Zaměstnávání freelancerů se vyplatí zejména, když na tom finančně nejste zcela podle svých představ. Ale i v případě, že vaše firma vykazuje slušné zisky, se nebojte nabídnout práci externím zaměstnancům. Možná budete překvapeni, jak vám to spolu bude ladit.

 

Najímejte pracovníky na delší spolupráci.

Zejména ve start-upech oceníte šikovné lidi, kteří se budou schopni zorientovat a přizpůsobit rychle se měnícímu pracovnímu prostředí. Budou se zlepšovat a zvládat nové a nové úkoly, později budou moci vést ostatní.

 

Posilujte brand zaměstnavatele pomocí obsahového marketingu.

Bylo by pěkné mít dobrou a známou značku. Značku, o které slyšel i váš špičkový kandidát, značku, pro kterou chce pracovat…

 

Coaching láká mileniály.

Dosud nevymýšlíte strategie, jak k sobě přivést mileniály? Pak vaše náborová strategie vážně pokulhává. V roce 2030 budou mileniálové tvořit 75 % pracovní síly. Pomozte jim v sebevzdělávání a vývoji, a oni si k vám najdou cestu.

 

Kancelářské prostory by měly vyhovovat představám mileniálů.

Mileniálové nechtějí pracovat v kójích. Kancelář by měla být místem, kde mohou pracovat, cvičit, nebo dokonce spát.

 

Na správném načasování záleží.

Nenabírejte nové lidi ani příliš pomalu, ani příliš rychle. Abyste si celý proces správně naplánovali, měli byste vědět, kolik času běžně uplyne od prvotního rozhodnutí o potřebě nového zaměstnance až k tomu, než jej najmete. Průměrný čas je 27 dní, ten váš se může lišit. Je třeba s ním pracovat kvůli správnému načasování. Díky tomu nenajdete jen někoho, kdo zaplní prázdnou židli v kanceláři, ale bude to zaměstnanec na správném místě.

 

Vypracujte strategii, abyste zaujali nejlepší kandidáty, kteří k vám do firmy zapadnou.

Velké společnosti mluví o své firemní kultuře bez příkras. Nechcete přece, aby se o nabízené místo přihlásil každý. Ať už mluvíte o své společnosti na webu nebo na sociálních sítích, buďte upřímní a servírujte zájemcům běžnou realitu, se kterou se u vás setkají. Lépe tak posoudí, jestli k vám do firmy zapadnou.

 

Vybírejte i z pasivních kandidátů.

75 % lidí sice novou práci nehledá, ale kdyby jim přišla do cesty neodolatelná nabídka, tak by o změně zaměstnání uvažovali. Jsou to pasivní kandidáti.

 

Zveřejňujte nabídky práce na relevantních webech.

Využijte internetu a dostaňte svou nabídku do každé domácnosti. Soustřeďte se hlavně na weby, které se zaměřují na typ práce, kterou nabízíte.

 

Ve svých pracovních nabídkách hned neodkrývejte svá slabá místa.

Je ve vašem zájmu, aby pracovní nabídka kandidáta zaujala. Proto mluvte o pozitivních věcech, které nabízíte; aby mohl porovnat, že prací u vás získá víc.

 

Při náboru využívejte videa.

Předpokládá se, že video obsah bude v následujících letech tvořit až 80 % internetového provozu. Začněte ve firmě prosazovat videa, podporujte video konference i video pohovory.

 

Umožněte kandidátům přihlašování přes mobilní telefony.

Nejméně 45 % uchazečů využívá pro hledání práce mobilní zařízení, proto byste se jim měli přizpůsobit. Umožněte, aby mohli využívat svého telefonu od začátku náborového procesu až do konce.

 

Vyslechněte si doporučení svých zaměstnanců.

Nejlepší tipy na nové pracovníky získáte pravděpodobně od svého týmu. Máte v týmu skvělé lidi? Ti vám doporučí další skvělé lidi. Jsou vaši zaměstnanci spokojení? Pracují na vzrušujících projektech se zajímavými lidmi a uspokojují tím vaše zákazníky? Pak jim nebude proti srsti vás doporučit i jako zaměstnavatele.

 

Rozšiřte fond talentů pomocí e-mailů.

Na vypsanou pozici jste sice již někoho najali, přesto není od věci poslat slibným (odmítnutým) kandidátům jednou či dvakrát do roka newsletter. Připomenete se a zůstanete v jejich povědomí.

 

Vyškolte své personalisty v nejnovějších technikách vedení pohovoru.

Základní techniky vedení pohovoru už dávno nestačí. Ať jsou vaši personalisté schopni jednoduše a přesně vyjádřit, co nabízená pozice a práce obnáší.

 

Buďte v kontaktu s absolventy i s bývalými zaměstnanci.

Pokud vaši zaměstnanci odešli v dobrém, pak s nimi udržujte kontakt. Všeho všudy znají vaši firemní kulturu, a vy znáte je. Mohou vám pomoci najít nové zaměstnance.

 

Vytvořte profil svých nejlepších zaměstnanců.

Sledujte výkony úspěšných zaměstnanců. Proč jsou nejlepší? Způsobuje to odbornost? Odhodlanost a píle? Jsou to komunikační dovednosti? Vůle a ochota učit se nové věci? Ať už je to cokoliv, sepište si seznam vlastností a schopností, kterých si ceníte, a podle nich vybírejte nové zaměstnance.

 

Zdroj: betterteam.com