Hlavní stránka / Trendy v HR / Jak upoutat kandidáty / Uchazeči i náboráři dají na první dojem

Uchazeči i náboráři dají na první dojem

Uchazeči i náboráři dají na první dojem

listopad 2018

Více než dvě třetiny (70 %) uchazečů o práci odmítají práci ve společnosti, o které si udělaly špatný první dojem. Až 35 % dotazovaných uvedlo, že by nepřijali práci ve firmě, kde nebyli spokojeni s recepcí. Polovinu uchazečů by odradil nevalný módní vkus člověka, kterého potkají na pohovoru, 60 % z nich by nepřijalo práci kvůli nevyhovujícímu stisku ruky a 51 % respondentů sdělilo, že by odmídli práci, pokud by je nechali čekat na recepci příliš dlouho. 59 % uchazečů by mohlo negativně ovlivnit dokonce i to, jaký make-up zvolila náborářka společnosti pro příležitost pohovoru.

 

I zaměstnavatelé bývají silně ovlivňováni prvním dojmem, kterým na ně uchazeči zapůsobí. Dokonce se uvádí, že uchazeči o práci mají průměrně 6 minut a 25 vteřin na to, aby si naklonili náboráře během pohovoru na svou stranu.

 

Fyzický vzhled ovlivňuje obě strany, více než 71 % zaměstnavatelů přiznalo, že by nepřijali kandidáta kvůli tetování. Zaměstnavatelé se pak v 62 % shodují na tom, že styl oblékání uchazeče ovlivní i jeho potenciální zaměstnatelnost.

 

Zaměstnavatelé si okamžitě vytváří první dojem podle vnějších faktorů, jako je styl oblékání, tetování, barva pleti nebo přízvuk. Tyto názory mohou být pravdivé nebo mylné, zaměstnavatelé si však musí uvědomit, že i uchazeči podléhají prvnímu dojmu.

 

Nejvíce zaměstnavatelů pochopitelně zajímá předchozí pracovní zkušenost kandidáta, ale první dojem je pro ně také velice důležitý. Dokonce více než třeba dosažené vzdělání uchazeče.

 

Pro obě strany je klíčové se na pohovor maximálně připravit. HR náboráři musí být vnímaví, aby si představili, jak působí na kandidáty. Veškeré interakce s uchazečem by měly být bezproblémové, ať už jde o e-maily či milé přivítání na pohovoru.

 

Co ovlivňuje první dojem zaměstnavatele?

– dochvilnost kandidáta

– úroveň připravenosti na pohovor

– schopnost udržet oční kontakt

– osobní vzhled

– schopnost nezávazně konverzovat

– síla stisku ruky

 

Jaké jsou nejdůležitější faktory pro přijetí nového zaměstnance?

– pracovní zkušenost

– první dojem

– vzdělání

– odborná kvalifikace

– reference

 

Čím si podle náborářů člověk zaručeně zkazí první dojem?

– unylým stiskem ruky

– nulovou informovaností o poptávané pozici ve firmě

– pozdním příchodem

– nevábným zápachem (ať už je způsoben potem nebo třeba cigaretami)

– užíváním návykové látky (alkohol či drogy)

 

Co naopak ovlivňuje první dojem uchazeče?

– stisk ruky náboráře

– make-up a vzhled náboráře

– dlouhé čekání na recepci

– módní vkus náboráře

– vzhled místnosti, ve které se odehrává pohovor

– špatná zkušenost na recepci.