Hlavní stránka / Trendy v HR / Jak upoutat kandidáty / Otázky, které během pohovoru představí kandidátovi vaši společnost

Otázky, které během pohovoru představí kandidátovi vaši společnost

Otázky, které během pohovoru představí kandidátovi vaši společnost

Víte, jaké otázky položit, aby žadatel získal dobrý dojem o vaší společnosti? I pohovor je skvělá příležitost, jak si udělat reklamu, ale dokážete jej vést tak, abyste svou společnost dobře reprezentovali?

Povzbuďte kandidáty, aby se dále podělili o svůj dobrý dojem, který si z vaší společnosti odnesli…

Pokud tak neučiníte, riskujete, že se o vás budou šířit nesprávné informace. Dotazovaní si mohou z pohovoru odnést dobré, ale také rozporuplné či špatné pocity, které následně sdílejí na Facebooku či Instagramu. Budování značky zaměstnavatele je proto nesmírně důležité a stále častěji zahrnuje osobní přístup jednotlivce.

Příklady otázek:

„Jak byste popsal naši společnost?“
„Co vás na práci zde láká?“
„Působí na vás něco negativně?“

 

Pokládejte otázky, které souvisí s vaší značkou.

Nemusíte hned uchazeče zasypat tím, jaké cíle má vaše organizace, doveďte je k tomu, otázkami, které kladete. Je dobré, když vaše otázky zdůrazní vlastnosti a specifické rysy společnosti.

Příklady otázek:

„Jak by se vám líbilo ve firmě, kde se počítá hlas každého zaměstnance?“
„Jak vám vyhovuje home office?“
„Dovedl byste vést tým s mezinárodním složením?“

 

Jděte hlouběji.

Pokud máte štěstí a uchazeč se zajímá o to, co je na vaší společnosti jedinečné, nedopusťte, aby vaše odpovědi byly plné klišé a prázdných frází. Každý se snaží kopírovat někoho dalšího, všichni mají občerstvení zdarma a hamaky na pracovišti. Ale zkušení pracovníci stejně vědí, že nebudou mít na relax zónu čas. Důvtipní kandidáti naopak budou chtít vědět, s jakými lidmi budou pracovat, jak společnost plánuje reagovat na nestabilitu trhu apod.

Přizpůsobujte otázky žadateli a jeho zkušenostem.
Měl by být rozdíl v tom, na co se ptáte čerstvého absolventa a člověka s desetiletou praxí.

Příklady otázek pro zkušené kandidáty:

„Jak byste na základě svých zkušeností vyřešil situaci, kdy by během důležitého projektu váš tým postupoval zcela nesprávně?“
Příklad otázky pro nezkušeného kandidáta:
„Jak byste vyřešil situaci, kdybyste si uvědomil, že jste při důležitém úkolu nepostupoval správně?“

 

Připravte si různé otázky.

Začněte se základními otázkami a ty postupně rozvíjejte. Mnoho společností svou snahou o konzistentní výsledky či aplikováním šablon způsobilo, že jejich pohovory působí zkostnatěle. Pokud nebudete flexibilní, ovlivní to vaši reputaci. Reagujete na změny a trendy, inspirujte se nápady a návrhy samotných kandidátů, které zapracovávejte do dalších pohovorů. Zjistěte, zdali mají zájemci nějaké výhrady k práci, kterou nabízíte. Nezapomeňte, že je důležité klást na srdce náborářům, aby měl pohovor formu obousměrného hodnocení.

Příklad otázky:

„Jak se díváte teď, s informacemi, které jste se dozvěděl při dnešním pohovoru, na naši nabídku?“

 

Nabídněte kandidátovi různé interaktivní aktivity.

Kurzy či workshopy fungují – uchazeč tak nabyde dojmu, že vám nejde jen o pouhé vyměňování informací, ale o vývoj a učení se praxí.

Nacvičte si všechny pohovory.

Pro většinu lidí není vedení pohovoru jednoduchou záležitostí. Zajistěte, aby vaši manažeři předávali stejné informace, aby byl pohovor veden po řádné přípravě a byl efektivní.

Všichni ve společnosti by měli mít povědomí o vaší značce.

Vaši zaměstnanci nemohou vést pohovor a klást správné otázky, aniž by měli přehled o tom, co tvoří vaši značku. Je třeba propojit zaměstnance s cíli a postoji společnosti, aby reprezentovali vaši značku. Pokud jde uchazeč na pohovor, přede dveřmi se setká s budoucími kolegy, kteří vedou u cigarety družný (a ne úplně uctivý) hovor o šéfovi, následně jej přivítá unuděná sekretářka s výrazem, že ji obtěžuje i dýchat, nebude to nejšťastnější entrée.

Zdroj: Monster.com