Hlavní stránka / Trendy v HR / Jak upoutat kandidáty / Nábor talentů z generace Z

Nábor talentů z generace Z

Nábor talentů z generace Z

listopad 2018

Specifikujte, jak mohou mladí kandidáti ve vaší společnosti růst

Generace Z vnímá profesní rozvoj jako jeden z nejdůležitějších faktorů při výběru nové práce. Záleží jim také na sociálním dopadu, stabilitě pracovního místa, rovnováze mezi pracovním a osobním životem a samozřejmě na výši mzdy. Zdá se, že generace Z nemá fluktuující sklony, pokud jí poskytnete dostatek prostředků a podnětů k růstu.

 

Kandidátům z generace Z určitě můžete ukázat skvělé vychytávky, které jsou ve vaší společnosti dostupné pro všechny, super kancelář s ping-pongovým stolem a nejnovější herní konzoli čekající ve společenské místnosti. Neměli byste ale zapomenout zmínit, co všechno děláte pro to, abyste podpořili zaměstnance v jejich profesním růstu. Generace Z je sice známá tím, že její zástupci zodpovědně zachází s finančními prostředky, ale vysoká mzda pro ně není všechno. Pokud by postrádali příležitosti k profesnímu rozvoji, tak by se u vás dlouho neohřáli.

 

Pochopte mnohostrannost generace Z

Zatímco profesní růst byl podle průzkumů nejdůležitější pro všechny respondenty z generace Z, priority se lišily v závislosti na rase, původu, pohlaví a vzdělání dotazovaných.

 

Například pozitivního sociálního dopadu společnosti si nejvíce cení ženy a černošští studenti, a to mnohem více než třeba muži-běloši. Co se týče politické a občanské angažovanosti, ženy z generace Z jsou aktivnější než mladí muži. Význam rovnosti pohlaví, dobrých rasových vztahů a rovného odměňování si uvědomují lidé zejména v závislosti na rase a původu. Mladí respondenti černošského původu se o tato témata zajímali podle průzkumu nejvíc.

 

A nejsou to jen sociální otázky, kde se liší preference a priority generace Z. Ženy hodnotily „silnou komunitní sounáležitost“ jako druhý nejdůležitější faktor na pracovišti a „vzestupnou sociální mobilitu“ jako třetí. Oproti tomu muži generace Z si cenili „vzestupné sociální mobility“ nejvíce hned po profesním rozvoji. Ženy a menšiny také kladou větší důraz na stabilitu a rovnováhu pracovního a osobního života.

 

Ale jak můžete tyto informace využít při náboru nových zaměstnanců? Uvědomte si, že ačkoliv na možnost profesního vývoje uslyší všichni z generace Z, je třeba vyzdvihnout všechny aspekty vaší společnosti, které by mohly být pro kandidáty zajímavé.

 

Vytvořte pro novou generaci prostředí plné výzev a odměn

Navzdory reputaci o jejich citlivosti se generace Z považuje za dobré obchodníky a podnikatele. Ale nebojte se, ne každý jednotlivec Z chce zakládat svůj podnik. Proto je důležité vysledovat jejich rozpoznávací znaky, abyste jim mohli nabídnout přesný a lákavý vhled do toho, jak by jejich naplňující kariéra mohla vypadat.

 

Z průzkumu dále vyplývá, že lidé z generace Z rádi napadají status quo, považují se za soutěživé a extrovertní. Když to zkombinujete s jejich zájmem o profesní rozvoj a „vzestupnou sociální mobilitu“, je jasné, že generace Z chce být vyslyšena, chce dostat šanci řešit problémy, zlepšovat se a povzbuzovat ve zlepšování i ostatní.

 

Až budete těmto kandidátům popisovat pracovní náplň, nezapomeňte uvést, jaký vliv budou mít jejich budoucí úkoly na společnost a zdůrazněte příležitosti pracovat na zajímavých a vzrušujících projektech.

 

Nejstarší členové generace Z přichází na pracovní trh a my máme nejvyšší čas zjistit, co je přitahuje na jednotlivých společnostech. Jedna z nejlepších věcí, kterou můžete udělat, je apelovat na to, jak vaše společnost pomůže této generaci vyrůst v nejlepší, nejchytřejší a nejsilnější obchodní lídry zítřka. Investujte do generace Z nyní a ona se vám odmění později.

 

Zdroj: theundercoverrecruiter.com