Hlavní stránka / Trendy v HR / Jak upoutat kandidáty / Mileniálové: Výsledky průzkumu STEM/MARK

Mileniálové: Výsledky průzkumu STEM/MARK

Mileniálové: Výsledky průzkumu STEM/MARK

S generací Y, tzv. „MILENIÁLY“ se pojí řada dohadů a stereotypů o tom, jak tito lidé přemýšlejí a hlavně jakým způsobem přistupují k hledání práce. Monster přichází s poznatky a výsledky obsáhlé studie, kterou napříč touto generací provedl v USA a řadě zemích západní Evropy. V únoru proběhl slibovaný průzkum také v České republice a s jeho výsledky, resp. úvodní částí, se s vámi rádi podělíme.

Mileniálové jsou generací, která nás nepřestává fascinovat a v určitém smyslu také překvapovat.

Díky výzkumu jsme si uvědomili, že mileniálové nemají zájem o práci v zahraničí, poměrně často sledují nabídky práce a z benefitů oceňují zejména sick days.

Nezájem o práci v zahraničí

Práce v zahraničí české mileniály příliš neláká. 8 z 10 nemá zkušenost s prací mimo Českou republiku. Atraktivní je pro čtvrtinu mladých, častěji pro muže a pro lidi z menších měst a pro ty, kteří jsou právě ekonomicky neaktivní. Naprosto nás zarazilo, že čeští vysokoškoláci nemají zájem o práci v zahraničí.

Často sledují nabídky práce

7 z 10 českých mileniálů alespoň nepravidelně sleduje nabídky práce. Ženy sledují pracovní nabídky častěji než muži. 46 % mladých českých žen je sleduje dokonce jedenkrát týdně. Nejčastěji za tímto účelem chodí na stránky personálních agentur, velkých zaměstnavatelů nebo často novou práci vyhledávají na sociálních sítích, kde jsou nejdůležitější sdílené nabídky přátel nebo zdejší reklamy. Před nástupem do nové práce si dokonce třetina oslovených na sociálních sítích vyhledává profily svých budoucích kolegů.

Z benefitů vítězí sick days

Co se týče nabízených benefitů, tak mileniálové oceňují zejména sick days. 45 % mladých považuje tento benefit za důležitý. Mileniálové také chtějí mít v práci možnost dalšího vzdělávání. Nejméně vítaným benefitem je poté možnost vycestovat pracovně do zahraničí.

Monster.cz ve spolupráci s PR agenturou Rubikon a agenturou STEM/MARK.

 

Video: Kdo jsou mileniálové a co umí

Jedno z nejtrefnějších vysvětlení pro ty, kteří ještě nevědí…

Mileniálové jsou všude! Co je tato výjimečná a proklínaná generace zač? To trefně podal Yemi A. D.