Hlavní stránka / Trendy v HR / Jak upoutat kandidáty / Špičkové uchazeče zaujmete jen kvalitním inzerátem

Špičkové uchazeče zaujmete jen kvalitním inzerátem

Špičkové uchazeče zaujmete jen kvalitním inzerátem

listopad 2018

Většina pracovních inzerátů je cílena na zájemce, kteří jednoduše potřebují práci. Tyto nabídky jsou přeplněné popisy povinností, požadavky na dovednosti a výčtem, za co budou kandidáti zodpovídat. Často z nich lze vycítit až nepřátelský tón. A to rozhodně není způsob, jak motivovat talentované uchazeče k zaslání životopisu. Jak tey zaujmout ty, kteří skutečně hledají lepší práci?

 

Kategorizování kandidátů

Jedním ze způsobů, jak roztřídit kandidáty, je určit, zdali jsou aktivní či pasivní. Aktivní kandidáti agresivně hledají novou práci, zatímco ti pasivní jsou zaměstnaní a výdělečně činní, ale jsou otevření novým kariérním nabídkám. Někteří náboráři se mylně domnívají, že všichni pasivní kandidáti jsou perspektivní, zatímco aktivní kandidáti nestojí za oslovení. Ale v tom se mýlí.

 

Nejlepší situace pochopitelně nastane, když na pracovní nabídku odpoví skvělý aktivní zájemce. Toho ale nezaujme obyčejný inzerát. Musíte vytvořit přesvědčivou nabídku, která bude motivovat špičkové kandidáty. Ukažte jim, co se naučí, co budou dělat a co mohou s vámi dokázat.

 

Jak na atraktivnější inzeráty

Nenabízíte jen práci, která je sama o sobě také důležitá, vy nabízíte kandidátům profesní růst. A přesně to je faktor, který je třeba ve vaší pracovní nabídce zdůraznit. Měli byste se soustředit na budoucnost, nikoliv na minulost. Zkušenosti a znalosti nejsou všechno, neméně důležité jsou i aktivity či pracovní náplň. Když se vám to podaří obsáhnout v titulku, správní uchazeči váš inzerát nepřehlédnou.

 

Nebojte se do své pracovní nabídky přidat něco osobního. Kandidáti prochází inzeráty dlouhé hodiny a monitor jim nabízí stovky inzerátů. Ten váš by se měl odlišovat.

 

Když uchazeč o zaměstnání narazí na váš vtipný a pozitivní tón, pak nebudete muset čekat na odpovědi dlouho. Zájem pravděpodobně neprojeví pouze aktivní kandidáti, ale i několik pozoruhodných pasivních uchazečů, kteří si po náročném pracovním dni nezávazně prohlíželi nové pracovní nabídky.

 

Takový zajímavý uchazeč si najde i dostatek času, aby aktualizoval svůj životopis, zdůraznil v něm své silné stránky a představil vám svůj potenciál. Kvalitnější životopisy usnadňují výběr vhodných kandidátů.

 

Lepší příležitosti

Prakticky každý je otevřen lepším příležitostem a nabídkám. Když se vám podaří slovy vyjádřit výjimečnou příležitost, kterou nabízíte, dramaticky tím snížíte náklady a čas potřebný pro nalezení vhodného zaměstnance.

 

Ať už využíváte pro oslovení kandidátů jakékoliv médium (reklama, veletrhy práce, sociální sítě, databáze životopisů, obvolávání potenciálních uchazečů telefonicky apod.), získat pozornost je to nejdůležitější.

 

Musíte zaujmout ty nejlepší kandidáty natolik, aby byli ochotní podstoupit pohovor a náborový proces. Vaše inzeráty a programy musí nabízet uchazečům něco víc než jen další práci – chcete jim poskytnout lepší příležitosti!

 

https://hiring.monster.co.uk