Hlavní stránka / Trendy v HR / Jak upoutat kandidáty / Jak zaujmout zahraniční uchazeče o práci?

Jak zaujmout zahraniční uchazeče o práci?

Jak zaujmout zahraniční uchazeče o práci?

Prosinec 2018

Zaměstnavatelé mají díky internetu možnost oslovit podstatně více kandidátů, než tomu bylo za dob inzerce v lokálních novinách. Chcete-li spustit a vést úspěšnou kampaň, která přiláká talenty z celého světa, potřebujete vědět, jak prezentovat volné pozice zahraničnímu publiku. Neměli byste být pozadu ani v oblasti hodnocení a náboru nových kandidátů. Kde začít?

 

Lokalita

Zjistěte, proč je vaše země atraktivní pro mezinárodní kandidáty. Co jim může nabídnout? Je zde dobrá životní úroveň? Jaké jsou úrokové sazby či směnné kurzy?

 

Kultura

Porovnejte kulturní stereotypy ve své zemi s těmi, odkud pochází vaši potenciální zaměstnanci. Bude to pro ně snadný přechod? Existuje ve vaší zemi komunita jejich krajanů? Nebudou zde omezováni ve své víře?

 

Společnost

Talentovaní jedinci ze zahraničí o vaší společnosti pravděpodobně dosud slyšeli. Poskytněte jim podrobnější informace o historii vaší firmy, produktech a službách, které nabízíte.

 

Kariéra

Poukažte na výhody své pracovní nabídky a možnosti kariérního růstu. Mohou se cílevědomí a schopní kandidáti raketově dostat na vrchol? Dopřáváte svým zaměstnancům pravidelná školení a příležitosti pro rozvoj?

 

Kolegové

Ukažte uchazečům pracovní prostředí, které je u vás čeká; předložte jim pozitivní příklady lidí, kteří byli v podobné situaci. Ujistěte nováčky, že jsou u vás vítáni.

Mnoho mezinárodních kampaní pohořelo na tom, že v pracovních nabídkách uváděly hrubou mzdu místo čisté mzdy. Musíte být přímí a inzerovat to, co skutečně nabízíte. Berte ohledy na kulturní rozdíly a preference.

 

Dostaňte se do povědomí

Jakmile budete znát více podrobností o uchazečích, na které se chcete zacílit, musíte najít způsob, jak je o volných místech informovat. Projděte si místní webové stránky v jejich domovině a vyhodnoťte nejlepší, nejvýhodnější a nejefektivnější místa pro inzerci.

Rozmyslete si, jestli chcete oslovit co největší počet uchazečů napříč 20 státy skrze populární platformy, nebo se alternativně zaměřit na pár zemí, odkud byste mohli přivést špičkové talenty pomocí reklamy v odborných médiích. Všechno samozřejmě závisí na vašich časových možnostech, požadavcích a rozpočtu.

 

Hodnocení talentů

Pokud očekáváte velké množství odpovědí, možná by nebylo od věci krátkodobě zaměstnat pár šikovných místních brigádníků, kteří vám pomohou vybrat nejvhodnější kandidáty. Získáte tím cenné znalosti v oblasti hodnocení kvalifikací, které se mohou v jednotlivých zemích značně lišit.

Dále byste se měli zamyslet nad tím, jak vedete pracovní pohovory. Než vyzvete kandidáty, aby se na vás přiletěli (na pár desítek minut) podívat, měli byste se vzájemně oťukat přes telefon nebo pomocí video konference.

Mnoho firem v dnešní době nabízí zahraničním uchazečům kompenzaci cestovních nákladů. První on-line pohovory vám usnadní vybrat nejvhodnější uchazeče a díky tomu snížíte i své konečné výdaje.

 

Přijetí kandidátů

Jakmile vyberete nejlepšího kandidáta, musíte pro něj zajistit hladký příchod do nové země i do zaměstnání. Udělejte maximum pro to, abyste mu pomohli s vízy, pracovním povolením, ubytováním, se zřízením bankovních účtů a obstaráním potřebných věcí pro jeho rodinu.

Neopomeňte detaily, připravte se na možné i nemožné situace. Za zvážení stojí případná pomoc expertů. Váš nový mezinárodní talent jistě ocení i „kamaráda“, který mu pomůže nejen v práci, ale i s nezbytným počátečním zařizováním.

 

Jakmile přijmete první zaměstnance ze zahraničí, můžete s jejich pomocí získávat další talentované uchazeče.

 

Zdroj: hiring.monster.co.uk