Hlavní stránka / Trendy v HR / Jak upoutat kandidáty / Dobrý inzerát zaujme kandidáta na první pohled

Dobrý inzerát zaujme kandidáta na první pohled

Dobrý inzerát zaujme kandidáta na první pohled

Nejlepší uchazeči o práci nemají stejné potřeby jako většina lidí hledající zaměstnání. Elita nechce jen tak ledajakou práci, chce tu nejlepší. Většina pracovních nabídek je však směřována na lidi, kteří zkrátka hledají jakoukoliv práci. Tyto nabídky jsou přeplněné požadavky a povinnostmi, které na kandidáta čekají a často z nich vycítíte negativní tón. Pravděpodobně se shodneme na tom, že to kvalitní uchazeče spíše odradí.

Kategorizujte

Roztřiďte si kandidáty na aktivní a pasivní. Aktivní kandidát agresivně shání další práci, kdežto pasivní kandidát je výdělečně činný, ale zároveň je otevřený novým kariérním příležitostem, když se před ním objeví.

Někteří náboráři se mylně domnívají, že všichni pasivní kandidáti jsou skvělí a ti aktivní špatní. Ve skutečnosti to tak snadné není.

Snem náboráře je kvalitní aktivní kandidát, který odpoví na inzerát. Ale abyste někoho takového přilákali, potřebujete přesvědčivou nabídku, ve které nebude chybět motivace, který osloví i ty nejlepší kandidáty. Lidé často hledají práci a chtějí dopředu vědět, co se budou moci naučit a dělat, a kam je nové zaměstnání posune.

Lepší nabídka

Nejde jen o náplň práce, jde o možnosti růstu, které nové zaměstnání nabízí. Dobrý inzerát by se měl zaměřovat na budoucnost, nikoliv na minulost. Schopnosti a zkušenosti nejsou všechno, je třeba brát v potaz i aktivity uchazeče. Zkombinujte to s výstižným názvem, který zaujme, a jste na dobré cestě ke kvalitnímu inzerátu.

Nebojte se do své nabídky vložit trochu invence a osobního přístupu. Uchazeči budou nabídky práce procházet hodiny a většina z nich bude víceméně totožná s tou předchozí či následující. Když objeví vtipný, motivující a optimisticky laděný inzerát, upoutá to pozornost nejen aktivního kandidáta, ale i dobrého pasivního jedince, který projíždí nabídky pro krušném dni v práci.

Když uvidí, že jste do svého inzerátu investovali čas a energii, možná udělají to samé a zašlou vám osobní motivační dopis raději než prostou kopii svého životopisu, to proto, aby vám ukázali svůj potenciál.

Lepší příležitosti

Prakticky každý je otevřený nové příležitosti, která bude prokazatelně lepší než ta současná. Pokud se vám podaří tuto příležitost obsáhnout ve vašem inzerátu, snížíte náklady a čas potřebné pro přijetí dobrého zaměstnance. To vše bez ztráty firemních standardů.

Bez ohledu na zdroj (reklama, veletrhy práce, weby a sítě, obvolávání kandidátů telefonicky) je tím nejdůležitějším faktorem získání a upoutání pozornosti.

Potřebujete zaujmout nejlepší kandidáty natolik, aby byli ochotní podstoupit následný pohovor. Vaše inzeráty by neměly prezentovat jen další práci. Musíte nabídnout lepší práci, než jsou ty ostatní.

Zdroj: Monster.com