Hlavní stránka / Trendy v HR / Hledání zaměstnanců / 10 jednoduchých kroků, jak zvýšit efektivitu pracovních inzerátů

10 jednoduchých kroků, jak zvýšit efektivitu pracovních inzerátů

1. Zkraťte název pozice

Mnoho pracovních nabídek odradí čtenáře svým dlouhým názvem.

  • Popište pozici 1-3 slovy.
  • Využijte maximálně 50 znaků (Google typicky zobrazuje prvních 50-60 znaků).
  • Vyhýbejte se symbolům ($, !, atp.).

2. Zkraťte svůj seznam požadavků

Věděli jste, že mnoho žen odpoví na inzerát pouze v případě, že splňují 100 % veškerých kritérií? Muži vás o zaměstnání požádají v případě, že splňují alespoň 60 % požadavků.

  • Ve své nabídce specifikujte pouze kritéria nezbytná pro přijetí.
  • Pokud váš požadavek není nezbytně nutné naplnit, ale byli byste rádi, kdyby například uchazeč uměl psát všemi deseti, pak stačí uvést např. „Získáte bonusové body, když…“.

3. Optimalizujte počet slov

Ongig, TheMuse či Textio považují optimalizaci počtu slov za důležitý nástroj, který dovede zvýšit počet došlých odpovědí.

  • Vaše nové inzeráty by měly obsahovat 275-675 slov.
  • Zkontrolujte všechny své stávající inzeráty a označte ty, které mají méně než 100 nebo více než 1000 slov. Odhalíte zajímavé vzory, které vám pomohou lépe optimalizovat vaše texty.

4. Sdílejte své hodnocení od zaměstnanců

Míra odezvy na váš inzerát se zvyšuje, pokud máte dobré hodnocení na Glassdooru a podobných webech, kde zaměstnanci hodnotí své zaměstnavatele (u nás se úspěšně rozjel portál Atmoskop). Pracovní nabídky společností s hodnocením 4 a 5 na Glassdooru mají podle průzkumu o téměř 40 % vyšší míru došlých odpovědí než nabídky, jejichž zadavatelé byli hodnoceni pouze 2 nebo 3.

5. Nezatajujte informace o mzdě

První, co kandidáty zajímá, jsou pochopitelně informace o mzdě.

  • Obsáhněte ve svém inzerátu jakoukoliv informaci o výši mzdy – ať už je to její přesná výše nebo průměr, který si v daném oboru běžně lidé vydělají.

6. Lze na váš inzerát odpovědět jedním kliknutím? Pochlubte se tím!

Žijeme v době, kdy nikdo nechce ztrácet čas, a to ani uchazeči o práci.

  • Jestli se můžete pochlubit jednoduchým odpovědním formulářem, který ušetří potenciálním uchazečům cenné minuty, nezapomeňte to ve své pracovní nabídce zmínit.

7. Na vašich webových stránkách nesmí chybět záhlaví

Když uchazeč rozklikne pracovní nabídku na některém z pracovních portálů a přistane na vaší webové stránce, měl by ihned vědět, s kým má tu čest. Proto nezapomeňte na firemní záhlaví. V současné době bohužel většina kandidátů narazí na stránku bez hlavičky a pak jim chybí dostatek informací o zadavateli inzerátu. Začnou si vyhledávat potřebné informace sami a vy o ně při této honbě za informacemi můžete přijít.

  • Každá webová stránka související s pracovní nabídkou by měla obsahovat firemní hlavičku.

8. Vyzdvihněte benefity, které nabízíte

Rozhodně byste měli zmínit výhody, které s sebou přináší práce ve vaší společnosti; čím více benefitů uvedete, tím více odpovědí na svůj inzerát obdržíte.

  • Každá z vašich pracovních nabídek by měla mít sekci „Výhody“.
  • Uveďte minimálně 4 benefity, abyste dosáhli nejvyšší míry přijatých odpovědí (podle zdroje Appcast může jít až o 22,5 %).

9. Pozor na „zakázaná slova“

Existují slova nebo fráze, které někteří považují za urážlivé. Může to být genderově nekorektní název pracovní pozice, zaměstnávání „postižených“ (namísto „lidí s postižením“) apod.

Zvažte, jakým způsobem budete komunikovat s uchazeči. Nevhodně zvolená slova mohou zapříčinit, že v jejich očích klesnete. A tím se samozřejmě sníží i procento došlých odpovědí od potenciálních zájemců o práci.

  • Hledejte vhodná synonyma, která neurazí ani citlivější kandidáty.
  • Vytvořte si databázi „zakázaných slov“, která se ve vašich pracovních nabídkách nebudou objevovat.

10. Vyjadřujte se jednoduše a srozumitelně

Nejlepší kandidáti preferují přímočaré pracovní nabídky psané jednoduchým jazykem.

  • Pište výstižně a stručně (zaneprázdnění kandidáti chtějí snadno čitelné texty).
  • Používejte kratší slova a kratší věty.
  • Snižte počet příslovcí.
  • Omezte používání složených slov.

Zdroj: blog.ongig.com

Autor článku: Michala Benešovská, leden 2019